lauantai 21. maaliskuuta 2015

catching up

Tulin kertomaan yleisiä kuulumisia, vaikka hirveän paljon ei ole tapahtunutkaan :)

Oon edelleen viettänyt päiviäni koruaskartelun parissa, ja saanut valmiita koruja myytyäkin ihan kivasti. Voittoa niillä ei kyllä saada yhtään, sillä kaikki niistä tullut raha menee vain uusien korutarvikkeiden hankintaan :P Sietäisi ehkä pitää taukoa koko harrastuksesta. Valmistuneita koruja voi käydä katselemassa täällä. Jos haluat tilata jotain, niin pistä mulle suoraan yksityisviestiä, sähköpostia tms. etenkin jos ei olla FB-kavereita, sillä FB ei aina ilmoita mulle kuviin tulleista kommenteista.




Ja itseasiassa tauko saattaa tullakin ihan vahingossa, sillä kirjoitin määräaikaisen työsopimuksen isolle puutarhalle. Mun työt alkaa tiistaina, ja sitten vasta tiedän kunnolla mitä mun työnkuvaani kuuluu, ja kuinka raskaita työpäiviä on odotettavissa. Mutta etukäteen oon asennoitunut siihen, että en ehkä jaksa työpäivien jälkeen tehdä muuta kuin maata sohvalla. Oon kymmenisen vuotta sitten ollut hautausmaalla puutarhatyöntekijänä yhden kesän, ja muistan vielä hyvin, kuinka loppu olin, ja kuinka suuri osa kesästä meni pilalle sen takia, etten jaksanut tehdä mitään töiden jälkeen. Ei puhettakaan, että olisi edes rannalle jaksanut kävellä, ensimmäiset kolme tuntia piti aina saada pitää jalkoja ylhäällä, ja sitten ehkä saattoi harkita hellan edessä seisoskelua sen aikaa, että sai tehtyä jotain syötävää. Hyvä puoli on, että viimeisen parin vuoden aikana oon jo tottunut seisomatyöhön, mutta en siltikään tiedä vielä mitä muita ponnisteluja tuo paikka tuo tullessaan. Toistaiseksi sopimus on kesäkuun alkuun saakka, ja katsotaan sitten jatketaanko vai ei.

Ostin Camille Rose Garcian kuvittaman Cinderellan, Adlibriksessä kustansi vaan 12€. Pääsi kokoelmaan Snow Whiten ja Alice in Wonderlandin kanssa :)

Tilasin Facebookin kautta eräältä naiselta tuommoset ihanat kissatumput :) Ei taida enää tänä keväänä olla näille käyttöä, mutta ens talvena varmasti!


Olen tässä maaliskuun aikana miettinyt dieettaamista ja laihduttamista, ja aloitinkin jo Superdieetin uudelleen. Ensimmäiset kaksi viikkoa meni ihan hyvin, mitä nyt oli koko ajan nälkä. Kun sain tietää tästä duunipaikasta, totesin, että mun dieetti menee jokatapauksessa myttyyn kun siellä aloitan, sillä tauoilla ei ole aikaa syödä kunnon välipalaa, enkä tule SD:n ruuilla pärjäämään siinä työssä. Voi tietysti olla että oon väärässäkin, mutta jätin dieetin kuitenkin kesken. Oon ihan lopen kyllästynyt tästä ruokavalion stressaamisesta, joten päätin, että nyt töiden alkaessa keskityn vaan siihen, että syön sellaista ruokaa jolla jaksan koko päivän töissä, enkä stressaa siitä onko eväspurkissa perunaa tai kermaista jauhelihakastiketta mukana vai ei. Eli jätän taas jälleen kerran ruokavaliopohdinnan jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Tai sitten en pohdi sitä enää ollenkaan. Sen jälkeen, kun lihoin, on koko laihdutus siirtynyt korvien väliin, ja syy miksi kaikki kosahtaa heti alkujaan, on siellä. Pitäisi lähteä siis hoitamaan ennemminkin ensin mieltä kuntoon kuin ruokavaliota. Patrik Borg puhuu katkeamispisteestä, joka mulla on selkeästi tullut jo vastaan niin karppaamisen kuin SD:n kanssa, joten kuulostaa ihan loogiselta, että pitäisi etsiä joku muu tapa painonpudottamiseen, olkoon se sitten vaikka vähän sallivampi ruokavalio. Mutta en aio tosiaan uhrata ajatuksia tälle juuri nyt, sillä en kaipaa yhtään ylimääräistä stressiä. Aion myös testauttaa kilpirauhasarvoni kunhan tiedän töiden jatkuvuudesta, mutta viimeistään syksyllä mulla lienee aikaa siihen, en nimittäin halua pyytää sitä varten vapaapäivää.

Spagettia ja jauhelihaa tomaattikastikkeessa

Paistettua lohta, kermaviilikastiketta ja lohkoperunoita


Kävin työsopimuksen tosiaan kirjoittamassa Tammisaaressa, Make lähti mun kuskiksi kun mua jännitti :) Sopparin kirjoittamisen jälkeen käytiin viereisessä kahvilassa kahvilla, ja tehtiin ihan pieni kävelylenkki vanhan kaupunginosan pikkuliikkeiden ikkunoita tsekkaillen, muutamassa kaupassa piti käydä sisälläkin. Käytiin myös kirppiksellä, Make löysi sieltä jotain klasari-älppäreitä, mä ostin vanhan rekisterikilven :D Se päätyi olkkarin peilin päälle.

Otin (alkottoman) minttukaakaon ja palan kinkkupiirakkaa. En tiedä oliko aurinkoisella terassikelillä osuutta asiaan, mutta molemmat maistui ihan taivaallisilta :)


Viime viikolla Salon lukiolla pidettiin luento Varsinais-Suomen susista. Luentoa oli pitämässä biologi Sami Lyytinen, ja olihan mielenkiintoinen pläjäys :) Siellä oli aika paljon kuuntelijoita paikalla. Mä lähdin sinne Maken ja Matin kanssa, mutta muutamia muitakin kavereita siellä oli.


Vasemmalla tulossa susiluennolta, oikealla lähdössä Tammisaareen. Punainen paita on EMP:n, ja siitä tuli heittämällä mun uusi suosikki :)


Sitten kävin pitkästä aikaa näöntarkastuksessa. Näkö oli huonontunut ihan vain minimaalisesti, mutta hyödynsin kuitenkin kolmet lasit yksien hinnalla -tarjouksen, ja tilasin itelleni kahdet uudet prillit, ja pakotin myös Maken näöntarkastukseen. En oo vielä saanut uusia silmälaseja, mutta pistän kuvaa kun tulevat :) Saa nähdä saako Makekin lasit.

Tänään on kevätpäiväntasaus, ja ajattelin hakea kellarista pääsiäiskamat, ja katsoa mitä laitetaan esille. Parina viime vuotena mun pääsiäis- ja kevätinnostus on ollut ihan huipussaan, nyt en ole montaakaan ajatusta sille suonut. Ehkä se sitten tosiaan vaikuttaa niin paljon, onko kukkakaupalla töissä vai ei. Nythän en siis oo ollut, eikä mitkään pääsiäiskukatkaan innosta. Mutta siis kevätpäiväntasauksen ja Ostara-sapatin kunniaksi koitan jotain tänään saada aikaan :) Eilen kävin keräämässä pajunoksia, suurimmaksi osaksi kuitenkin noiden pajunkissakorvisten tekoon, mutta osa oksista saa vielä kehittyä maljakossa tovin :)
Nyt on ollut tosi aurinkoista varmaan jo pari viikkoa ellei ylikin. Missasin revontulet, ja samoin eilinen auringonpimennys meni ihan ohi, sillä Salossa oli täysin pilvinen taivas koko päivän. Kuulemma viikonvaihteessa tulee taas takatalvi, mutta älkääs murehtiko, se ei enää kestä kauan :) Kesä tulee!


 

Mutta eipä tässä tähän hätään muuta, jännittää ihan pirusti mennä tiistaina sinne töihin, joten koitan vaan nyt nää muutamat päivät tehdä jotain, mikä saa ajatukset muualle. Teen tuossa jossain vaiheessa muutaman kyselyhaasteen, kiva vastailla erilaisiin kysymyksiin välillä :)

1 kommentti:

  1. The food and the outfits look great!
    xx
    http://retro-electric.blogspot.com/

    VastaaPoista