torstai 14. heinäkuuta 2011

top10 cosmetics

No niin, no niin.
Ystävällisesti kiittää hän DeadlyDamea, joka heitti meikäläisellekin tällasen haasteen :)



1. Thank the person who tagged you and link to their blog.
2. Put the Top 10 Award logo on your blog.
3. List your top 10 cosmetics.
4. Choose 10 bloggers to tag, link to their blogs, and let them know.



Aluksi kerrottakoon, että mä en ole merkkiuskovainen, enkä välttämättä aina osta samaa tuotetta, vaikka se olisikin ollut hyvä. Lisäksi mun kosmetiikanostopolitiikka on sellainen, että edellinen käytetään loppuun ennen kuin ostetaan uusi (ellei se edellinen ole ihan susipaska), joten mulla ei ole erilaisia ripsareita esim. lojumassa tuolla laatikoissa, ja usein vertailut unohtuu :) Luomiväriä en käytä oikeastaan ollenkaan muuta kuin bileissä, joten niitä ei tullut listattua, vaikka olis ehkä pitänytkin. En myöskään ole löytänyt vielä sellaista ehdotonta lempparihajuvettä, joten enpä listannut sitäkään.

1. Labello / Rainbow huulirasva
Mä en lähde minnekään ilman huulirasvaa. Mun päivä on pilalla jos se unohtuu matkasta, joten oonkin ostellut niitä paljon ja tunkenut vähän joka paikkaan (takkien taskuihin, laukkuun, meikkipussiin, housujen taskuun, yöpöydän laatikkoon, sohvapöydän alatasolle...). Parasta huulirasvaa on Labellon rasvat, mutta esim. Rainbown huulirasvat ovat mun mielestä ihan samanlaisia, ja niitä saa 2kpl yhden Labellon hinnalla. Mulla huulet ei siis rohdu koskaan, eikä sillälailla tarvitse kosteutta, mä vaan haluan, että ne on liukkaat :D Huulikiillot on liian tahmaisia, tai sitten en vaan oo törmännyt oikeisiin kiimaliimoihin.

2. Humektan perusvoide
Tämä on mun lifesaver. Humektan hoitaa koko kropan kosteuttamisen, myös kasvojen, koska mulla on ongelmallinen kuiva kasvojen iho, ja tämä on ainoa rasva, joka silottaa hilseilevän t-alueen. Mulla on myös vaivaan lääkevoiteita, mutta ne on sitten asia erikseen. Humektanilla hoidan myös meikinpoiston, joten se on varsinainen monikäyttörasva. Itse saan sitä reseptillä isoissa pumppupulloissa, mutta mulla on myös tämä pieni reissurasva :) Humektan ei tuoksu oikein millekään, joten usein rasvaan muun kropan The Body Shopin kuivalle iholle tarkoitetulla vartalovoilla (esim. mango), ja ainoastaan kasvot, joka on se ongelmallisin alue, Humektanilla.

3. Maybelline New York Dream Satin Liquid -meikkivoide
Mulla on muuten suhteellisen hyvä iho, jollei lasketa tuota t-alueen kuivuutta ja taipumusta seborroiseen ekseemaan. Oon todennut nestemäisen meikkivoiteen olevan paras vaihtoehto mun ongelmaiholle, ja usein joko sekoitan meikkivoiteeseen perusvoidetta, tai sitten levitän sen heti imeytymättömän perusvoiteen päälle. Tämä Dream Satin Liquid on tarpeeksi peittävää ihon värin epätasaisuuksien häivyttämiseen, mutta kuitenkin tarpeeksi kevyt ja ilmava.

4. Max Factor False lash effect -maskara
Ripsiväri mulla on melkein aina erilainen kun ostan uuden. Tämä on vasta tänään ostettu, sillä Insanityn vertailukuvat vakuuttivat. Tosin en kyllä omissa ripsissä huomannut kovin merkittävää eroa edelliseen Nyxin Doll Eye -maskaraan, mutta se nyt oli jo melkein loppu enivei :)


5. Schwartzkopf Got2b Rockin' it -hiuslakka / Tigi Bed Head Maxxed out -hiuskiinne
Hiuslakka on myös sellainen tökötti, että usein otan kaupan hyllystä minkä sattuu. Harvemmin teen mitään erikoisempia kampauksia, joiden pitäisi kestää pitkään, vaan mun lakankäyttö rajoittuu yleensä hiusten tyven minimaaliseen tupeeraamiseen. Molemmat näistä ovat oikein kelpo lakkoja, varsinkin tuo Tigin tökötti on kyllä sellaista, mikä ei meinannut harjatessakaan lähteä pois :D Rockin' it:ssä on mun mielestä vähän miehekäs tuoksu, mutta pullo on tosi siisti ;) Seuraavaksi testiin menee se paljon kehuttu Sexy-lakka.

6. Refectocil kulmien ja ripsien kestoväri
Mä olen luonnostani blondi, siis todella vaalea, ja niin on mun kulmat ja ripsetkin. Musta tuntuu, että mä en oikeasti näytä edes ihmiseltä jos oon antanut kulmieni ja ripsieni kulahtaa ihan hailakan vaaleiksi. Toistaiseksi mulla on vaan sävy 3, tummanruskea käytössä, mutta ripsille voisi ostaa vielä mustan tai tummanharmaan.


7. L´Oréal Paris poskipuna, Rosewood
Poskipunankaan merkillä ei ole mitään väliä, kunhan siinä on tarpeeksi hyvä pigmentti ja jotakuinkin oikea sävy. Ostin hiljattain ulkomailta Daniel Sandlerin vaaleanpunaisen (hush pink) poskipunan, mutta siinä oli niin huono pigmentti, että sitä tarvitsi laittaa todella monta kerrosta ennen kuin se edes näkyi mihinkään. Nykyisin en osaa lähteä ilman poskipunaa oikein minnekään, kasvot näyttää liian kalvakoilta.

8. Stila smudge pots -geeli-eyeliner, musta
Okei, tämä on mun ensimmäinen geeli-eyeliner, joten mulla ei ole niiden suhteen vertailukohtaa muihin merkkeihin. Mutta tykkään tästä ihan älyttömästi. Levittyy hyvin ja tasaisesti, ja on todennäköisesti tosi riittoisa, koska ihan pienellä geelimäärällä rajaa molemmat silmät. Hellepäivänä ja paksuilla rajauksilla tosin huomasin, että geeli levasi mukavasti yläluomelle, mutta luomien pohjustusvoide ja puuterilla kiinnitys varmaan toimii siihen. Kokeillaan Tuskassa x)


9. Lumene mineraalipuuteri, Translucent
Tämä on mun kestosuosikki, jota oon käyttänyt ihan varhaisteinistä lähtien. Oon kokeillut meikkipuutereitakin, mutta eivät ne oikein mun iholla toimi. Tuo nestemäinen meikkivoide + mineraalipuuteri tuntuu olevan toimivin ratkaisu.

10. Directions -hiusväri, Pillarbox red & Manic Panic -hiusväri, Vampire red
Viimeisimpänä vaan ei vähäisimpänä mun luottohiusvärit. Yleensä tilaan noita värejä vähän useampia kerralla, ja tilaukseen putoaa välillä vähän erilaisia sävyjä, mutta nämä Pillarbox ja Vampire red ovat niitä ikisuosikkeja.


Jaa, ketkähän ei ole vielä saaneet tätä haastetta? Hmm? Mä taidan tehdä vaan niin, että tän haasteen saa jokainen bloggailija, joka tällä hetkellä tätä tekstiä lukee :) Nih.

2 kommenttia:

  1. manic panic <3 noita hiusvärejä saa vaan nykyään suomesta tosi huonosti :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo niinpä. Valtaosa näitä suoravärejä käyttävista taitaa pitää Directionsia parempilaatuisena. Voiskohan se ehkä vaikuttaa, että MP:n tukku taitaa olla Jenkeissä ja Directionsin Briteissä?

      Mut suosittelen tilaamaan Manic Panicia Blackgroup.fi:stä :) Jos ei tän hetkisissä valikoimissa oo sitä sävyä mitä haluaa, niin mailia vaan asiakaspalveluun, niin he kyllä pistävät seuraavaan tukkutilaukseen asiakkaan toivoman määrän värejä :)

      Poista