torstai 29. syyskuuta 2016

stressaava syyskuu

Alkusyksy on ollut stressaava. Eläinsuojeluyhdistyksellä on työmäärä kasvanut, ja melkein kaikki vapaa-aika on mennyt stressatessa jonkun kissan kohtalosta. Mulla oli töistä vielä kolme lomapäivää jäljellä ja päätin pitää ne tässä kuun vaihteessa. Nyt on ihanasti yhteensä viisi päivää vapaata, ja toivon vaan että ne kanssa on kaikin tavoin vapaita :P En oo ehtinyt enkä jaksanut kotona tehdä yhtään mitään, ja ylipäänsä rentoutuminen on ollut tosi vaikeaa.

Omalla tavallaan odotan jo töiden loppumista kahden viikon päästä, mutta toisaalta sen jälkeen en taaskaan tiedä mitä seuraavaksi teen, eli lähtökuopissa ollaan. Make sentään sai vakityöpaikan, ja työt alkaa sillä ensi viikolla, joten sen suhteen helpottaa tosi paljon.
Nyt oon kyllä nauttinut ulkotöistä, kirpeästä syysilmasta ja ihanasta ruskasta :) Voi kyllä olla että tämän parin viikon jälkeen oon saanut jo ihan tarpeekseni lehtien haravoinnista ja puhaltamisesta, mutta toistaiseksi ihan jees.

Yhdistyksellä on tosiaan kissoja kotiutettu uusiin koteihin ja toisaalta uusia kissoja tullut sijaiskoteihin. Henkilökohtaisesti kuitenkin stressaavinta hommassa on se, että yhtä asiaa saattaa hoitaa viisi ihmistä olosuhteiden pakosta, ja se että suunnitelmat muuttuvat. Oon tosi kova stressaamaan asioista jotka ei ole vielä tapahtunut, mutta ovat tapahtumassa, niin sitä tulee välillä stressattua ensin pari päivää, jonka jälkeen käykin ilmi ettei homma toteudu ollenkaan. Silloin oon ollut pari päivää melkeen toimintakyvyttömänä ihan turhaan. Etukäteen stressaamisesta on vaikea päästä eroon kun se on sun perusluonteessa, ja varsinkin kun on tehnyt tätä hommaa niin vähän aikaa. Tuossa kuun puolessavälissä oli ehkä se pahin piikki, kun piti tehdä vähän kaikenlaista, ja mulla oli läppäri huollossa toista viikkoa. Puhelimella sai hoidettua lähinnä Facebook-asiat, mutta muuten oli vähän orpo olo. Enivei läppäriin vaihdettiin tuuletin kokonaan, nyt on hiljainen vekotin :)

Yllä vasemmalla uuden kodin saanut Riesa.
Yllä oikealla puolivilli pandapoika tutustumassa sijaiskotiin.
Alla kotia etsivä Kisu sijaiskodissa.

Ylläolevassa kuvassa Kisu etsii tällä hetkellä loppuelämänkotia. Hänellä on aivan valloittavan isot ja kauniit silmät, ja todella suloiset, valkoiset korvankärjet ja pienet korvatupsut ♥ Pandapojan lupauduin ottamaan meille jos sijaiskotipaikkaa tarvitaan jollekin toiselle. Mulla ei ole koskaan ollut puolivilliä kissaa kesytettävänä, ja minusta se olis kuitenkin aika oleellista kokea etenkin kun mun hommassa kuuluisi neuvoa miten sijaiskotihoitajat niiden puolivillien kanssa käyttäytyisi :P Mustavalkoiset aikuiset kissat tuntuvat saavan tosi vaikeasti uusia koteja, mutta onneksi juuri Riesasta kiinnostuttiin niiden lukuisten mustavalkoisten kotiaetsivien joukosta, ja sijaiskotihoitajan kanssa tehtiin pieni retki Pirkanmaalle asti :)

Stressiä revin myös tämän vuoden Halloween-kostyymista. En ehdi juurikaan enää tilaamaan mitään uutta ulkomailta, joten täytyy mennä niillä mitä löytyy kotoa tai lähikaupoista - ihan jäätävää, en osaa. Teemana on vielä elokuvien sankarit, mikä tavallaan on laaja käsite, mutta ei sinne nyt ihan normivaatteissa voi mennä esittämään Erin Brockovichia :P Normaalisti mulla olis tässä vaiheessa asu jo varmaan valmiinakin. Bileet ei tänä vuonna ole meillä vaan Hannen luona Oulaisissa.

Tänä syksynä on tulossa paljon ihania keikkoja, jotka toivottavasti tuo sitä paljon kaivattua rentoutta kuvioihin, sillä en todellakaan aio raportoida kaikista keikoista, vaan otan ne puhtaasti viihteen kannalta. Itseasiassa oon jo pidempään miettinyt lopettavani Nousuun kirjoittamisen, koska kirjoitustahti on mulla melko pakostikin näin väljä enkä tällä hetkellä oikein pysty vastaamaan niihin haasteisiin. Mutta päätin katsoa asiaa vuoden loppuun saakka, kun tässä nyt ne työt tosiaan loppuu. Enivei lokakuussa olisi Insomnium, Erin, Antti Tuisku ja Profane Omen, marraskuussa Juustopäät ja mahdollisesti Hector, joulukuussa vielä Parasta ennen ysäripikkujoulut, sekä Raskasta Joulua, jonka Logomon keikalla on mukana myös Floor Jansen :)

Löysin myös pitkästä aikaa poniostettavaa. Tällä kertaa kyseessä oli tuollainen kvartettikorttipeli Tori.fi:stä. Haluaisin löytää myös jotain palapelejä ja muita MLP-lautapelejä, mutta en niitä mitenkään aktiivisesti etsi. Ponien keräily on muutenkin ollut vähän laskusuhdanteista, viime aikoina oon enemmän etsinyt tätä oheiskrääsää, lähinnä lehtiä, kirjoja ja pelejä.


Oon huomannut kyllästyneeni myös viherkasveihin. En oikeen jaksa hoitaa niitä, ja tuo yksi ainoa kohta koko kämpästä mihin oon ne kaikki ängennyt, on ruma, ja haluan siitä eroon. En vaan tiedä mitä siihen paikalle laittaisi. Tällä hetkellä mulla on vaan sellaisia viherkasveja jotka ovat jo pidempään sinnitelleet hengissä, joskin tossa loppukesästä ostin keittiöön uuden amppelin ja olohuoneen altakasteluruukkuun sain vihdoinkin sen himoitsemani peikonlehden. Mutta jotain uudistusta tarttis kyllä keksiä.

Korujakaan en oo tehnyt pitkään aikaan, lähinnä sellaisia pieniä paniikkiratkaisuja omiin korupulmiin. Kissojen höyhenleluja ajattelin ruveta tehtailemaan lisää, kun loppuvat pian kesken ja ovat olleet sijaiskodeissa ihan suosittuja. Kissojen viiksiäkin on kyllä kertynyt niin paljon että niistä saisi useemmatkin korvakorut, mutta pitäisi saada aikaiseksi ostaa vähän tarvikkeita. Se lomalla ostettu vanha matkalaukkukin on vielä tuunaamatta, ehkä sillekin löytyy aikaa töiden loputtua.
Jännä juttu kyllä, että vaikka työt ei ole ollut päivittäin kovin raskaita, ja työaikakin on normaalia lyhyempi, niin silti ne on vieneet paljon energiaa ja etenkin kiinnostuksen harrastuksiin. Omituista.

No, siinäpä nyt tärkeimmät viime aikojen fiilikset. Palailen taas joskus :)

Kuvattu kuukausi sitten, peikonlehti on kasvanut jo paljon.

1 kommentti:

  1. Jee, mistä Make on saanu töitä? Ja älä stressaa turhaa Halloweenistä ku mä oon aina saanu puvun koottua tilaamatta mitään kallista ulkomailta. Tänä vuonna oon melkeempä ekaa kertaa tilannu enkä haalinu kirppareilta. Niin ja se sankariteema ei oo pakollinen. Hilla mulle sanoi jo aikasemmin että se on suht vaikea niin siksi laitoinki sen elokuvat siihen ni voi olla vaikka lumikista kääpiö. Eihän se niinku periaatteessa oo sankari ;)

    VastaaPoista