lauantai 2. kesäkuuta 2012

haastetta ja awardia

Nyt on kiertänyt blogeissa tällainen haaste:

Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their "tagger" and post it on their blog. Then, choose 11 new people to tag and link them in your post. Create 11 new questions for the people you tag to answer. Do not tag back to the person who has already tagged you

Itse sain haasteen Nizurathilta ja Deadly Damelta, kiitokset! :)

Ensin Nizurathin kysymykset:

1. Jos pystyisit pelastamaan ainoastaan yhden tavaran/asian palavasta kodistasi, mikä se olisi?
Tähän ei varmaan lasketa mitään elävää, koska kissat on niin ilmiselvä asia. Luultavasti koittaisin pelastaa mun valokuva-albumini, sekä laatikon, missä on valokuvia poltettuina levyille. Meinasin ensin vastata että läppärin, mutta toisaalta saisin varmasti uuden läppärin vakuutusrahoilla. Niitä muistoja, jotka noihin valokuviin liittyy, en saisi vakuutusrahoillakaan takaisin, ja ne on mulle liian tärkeitä jättääkseni ne palamaan.
Tulipalo olisi kauheaa :(

2. Jos voisit korjata/parantaa yhden asian maailmassa, mikä se olisi?
Eläinten huonon kohtelun. Pakko mainita vielä erikseen tiukasti istuvista käsityksistä kissojenpidossa, joita kovasti toivoisin voitavan vihdoinkin muuttaa.

3. Jos olisit supersankari, millainen olisit? Erityisvoima jne.
Luulisin, että oon niin laiska, että mulla olisi telekinesian ja astraaliprojektion kyky, eli osaisin liikuttaa asioita ja itseäni paikasta toiseen ajatuksen voimalla :D

4. Mikä oli ensimmäinen levy jonka ostit itse?
Captain Jack - Captain Jack ;) Tuota ennen mulla oli vain kasettisoitin, enkä muista niistä kaseteista oikein mitään...

5. Mikä saa sinut nauramaan?
Tilannekomiikka, kissojen touhut, kokonaisvaltainen hyvä fiilis plus moni muu asia.

6. Mikä saa sinut itkemään?
Epäoikeudenmukaisuus, eläinrääkkäys, jotkut elokuvat ja tv-ohjelmat, suru, viha, ilo, turhautuminen, riitely, onnelliset loput... Oon hirveä itkupilli ja saatan itkeä mistä tahansa syystä :D

7. Mikä on paras muistosi elämän varrelta?
Lapsuudesta muistuu ainakin isän kanssa puuhatut jutut, leikittiin mm. Rölliä, käytiin tallilla yhdessä ja askarreltiin isän puuverstaalla. Hannen kanssa on ollut myös niin paljon hyviä hetkiä, etten osaa nimetä vain yhtä. Ensitapaaminen Maken kanssa on syöpynyt mieleen, koska se oli kuin suoraan elokuvasta :P Ja eläinten kanssa puuhailusta ylipäätään on paljon hyviä muistoja.

8. Tekstaatko vai soitatko?
Tekstaan. Soitan oikeastaan vain Makelle, joskus äidille sekä mummulle.

9. Jos saisit olla päivän joku muu, kuka olisit?
Tätä kesti niin kauan miettiä, että luultavasti olen sitten ihan tyytyväinen omana itsenäni, enkä haluaisi olla kukaan muu :P

10. Elämänohje/neuvo, jonka mukaan pyrit itsekin elämään
"Tee muille kuten haluaisit itsellesi tehtävän", tai joku vastaavanlainen.

11. Paras tapa rentoutua?
Vaahtokylpy, viiniä, suklaata, musiikkia / hyvä kirja tai leffa, peitto, jotain hyvää naposteltavaa, villasukat.



Sitten Deadly Damen kysymykset:

1. Mikä on paras lahja minkä olet ikinä saanut?
Sain isältä 8-vuotislahjaksi collienpennun, jonka nimeksi tuli Riku <3

2. Mitä kaikkia harrastuksia sinulla on ollut ja mitä harrastat nykyisin?
Pienenä olin useamman vuoden kuvataidekoulussa, sekä ratsastin monta vuotta. Teini-iässä ratsastus vaihtui jazztanssiin. Nykyisin tulee harrastettua oikeastaan kaikkia noista, hieman soveltaen vain :) Kuvataidekoulu on vaihtunut maalaamiseksi ja käsitöiksi, ratsastus kissoihin ja eläimiin yleensä sekä eläinsuojelutyöhön, ja jazztanssi tanssipainotteiseksi jumpaksi.

3. Millainen olet ihmisenä? Vastaa viidellä lauseella. :)
Mukava, ystävällinen, laiska, saamaton, eläinrakas, taiteellinen. Äh, en mä osaa kertoa itestäni mitään -.-

4. Mikä on lemppari TV-ohjelmasi?
Tällä hetkellä varmaankin Supernatural ja Ghost Adventures. Katson nuokin netistä, enkä paljon enää telkkaria katso, joten mulla ei oikeastaan ole hajuakaan mitä sieltä nykyisin tulee.

5. Millaista musiikkia kuuntelet?
Metallia enimmäkseen, mutta oon kovin kaikkiruokainen. Ysäripoppi on paheeni.

6. Mikä saa sinut iloiseksi, entäs raivostumaan?
Monikin asia. Iloiseksi saa mm. saapunut paketti, hyvinvoiva eläin, kehräävä ja puskeva kissa, toisen ilahduttaminen, se kun keksii täydellisen lahjan, itsensä toteuttaminen, inspiraatio jne jne... Raivostumaan saa se kun on turhautunut jostain asiasta, eikä se etene mihinkään suuntaan, päämäärättömyys, eläinrääkkäys, idiootit ihmiset...

7. Huonoin luonteenpiirteesi omasta mielestäsi?
Oon hirveän saamaton ja laiska lähtemään kotoa minnekään, haluisin olla vähän spontaanimpi. En myöskään ole sanavalmis, ja se harmittaa usein.

8. Jos saisit 10 miljoonaa, mitä tekisit?
Ostaisin ensin itselleni talon ja järvenrantamökin, maksaisin velkani, pistäisin osan säästöön, tuhlaisin osan vaatteisiin ja sisustukseen, ja osan lahjoittaisin eläin- ja luonnonsuojelutyöhön.

9. Kuka on ollut elämäsi vaikuttavin henkilö?
Äiti.

10. Mikä seitsemästä kuolemansynneistä on se "sun juttu?" Perustele!
Mä olen ihan täysin syntinen ja kaikki kuolemansynneistä on "mun juttu" :D Mutta varmaan mässäily ja himo ovat lähimpänä. Joskus Gluttony on käännetty mässäilyksi ja joskus ylensyönniksi, mutta mä kyllä nykyisin harvemmin ylensyön... Mutta moni muu meneekin sitten yli, kuten tuhlailu. Ahne en kuitenkaan koe olevani. Sitten taas oon hyvin seksuaalinen ihminen, ja himo on joskus ollut vähän ongelmakin. Ja jos ei lasketa tuota seksuaalisuutta, niin usein tulee himoittua kyllä kaikkea muutakin kuin seksiä :D Haluan aina sitä-tätä-ja-tota.

11. Mitkä kolme asiaa tai ihmistä ottaisit mukaan autiolle saarelle? Miksi?
Huulirasvan, koska tulisin varmaan hulluksi ilman sitä. Tartteisin varmaan myös perusvoiteen, koska alkaa iho kiristelemään heti jos en käytä. Maken voisin ehkä ottaa, mutta ehkä sekin rupeais vaan vituttamaan ;D Sama pätee oikeastaan kaikkiin ihmisiin, ennen pitkää keneen tahansa voi vittuuntua tosi pahasti.


Jaa että sitten pitäisi keksiä itse 11 kysymystä :S Näihin saisivat vastata vaikkapa Katja, Hanne, Marjut M, Simba, Jenni L, Anya, Anni, Variaznel, Milma, Heidi ja Feline. Tehkää jos jaksatte ja satutte tän huomaamaan :)

1. Kerro lyhyesti jostakin aatteestasi tai ideologiastasi. Miksi aihe on lähellä sydäntäsi, ja oletko esim. aatteen aktiivinen kannattaja? Kuinka se käy ilmi?
2. Lempiruokasi?
3. Mikä on toiveammattisi, ja oletko jo kyseisen alan ammattilainen, vai aiotko vielä opiskella siihen?
4. Onko sinulla fobioita, ja jos on, niin mikä niistä on "kummallisin"?
5. Elokuva, mitä voit katsoa uudestaan ja uudestaan...ja uudestaan? :)
6. Mikä on kahden vuoden tähtäimesi, mitä siis haluat tehdä/saada aikaan seuraavan kahden vuoden aikana?
7. Millaista musiikkia et kuuntelisi, ts. mistä musiikista et pidä? Vastaukseksi ei kelpaa "huonoa", vaan mainitse joku tietty genre tai artisteja.
8. Kamalin kotityö, jota viivyttelet aina viimeiseen asti tai pakotat vaikkapa puolison tekemään? :)
9. Mitä aiot tehdä tänä kesänä?
10. Mikä olisi todennäköisin syy sille, että olet joutunut putkaan?
11. Karaokeaika! Mikrofoni isketään käteesi, minkä biisin lurautat?

-----


Sain lisäksi Katjalta Versatile Blogger -tunnustuksen, kiitosta vaan :) Tämän voivat tehdä vaikkapa kaikki tuossa yläpuolella mainitut jos vaan jaksavat ja haluavat x)

The Rules
 
1. Nominate 15 fellow bloggers.
2.
Inform the bloggers of their nominations.
3.
Share 7 random facts about yourself.
4.
Thank the blogger who nominated you.
5.
Add the Versatile Blogger Award picture to your blog post.


1. Olen todella huono säästämään rahaa, mikä on varmasti tullut jo moneen otteeseen selväksi, mutta nyt mulla on tatska-aika varattu elokuun lopulle, eikä mulla tietenkään ole vielä rahoja koossa. Nyt alkoikin niin perkeleellinen säästäminen kun tuota niin kovasti haluaa :D Omat vaikeutensa tuohon kyllä tuo se, että tatskarahojen lisäksi täytyy säästää myös Tuska-lippuihin, ja meillä kun nyt ei hirveästi ole sitä rahaa, mistä säästää. Vähän jänskättää kuin käy.

2. Tahtoisin päästä muuttamaan omakotitaloon. Saisi tehdä kissoille ulkotarhan ja tehdä pihahommia.

3. Tykkään lukea kirjoja, mutta mä olen niin yhteenkasvanut tämän läppärini kanssa, etten nykyisin millään malttaisi irtautua tästä lukemaan. Näyttää aika epätoivoiselta että tämän vuoden lukutavoite - 12 kirjaa - täyttyisi. Nyt on vasta kolmas menossa :S

4. En voi nukkua ilman peittoa. Helteillä saatan kyllä unissani potkia sen pois, mutta en ikinä osaisi nukahtaa ilman peittoa. Oon opetellut kyllä nukkumaan pelkällä pussilakanalla, koska mun kämpässä on jo useamman vuoden ollut kesällä niin tuhottoman kuuma, ja jos ei edes pussilakanaa pysty pitämään päällä, niin sen on oltava vähintäänkin sellaisena pötkönä käsien ja jalkojen välissä :)

5. Meidän kissoista mulla on Nikkiin aivan erityinen yhteys. Se on ollut mulla pennusta asti ja kauiten, se aiheuttaa käytöksellään mulle eniten harmaita hiuksia, eli osaa olla myös tosi rasittava, mutta se myös luottaa muhun ihan eri tavalla kuin Nuno tai Nemo. Saan tehdä Nikkille melkein mitä vaan, ja se on vaan että "hohhoijaa". Se myös hakeutuu mun seuraan erilailla kuin nuo muut kissat, ikävöi mua kun olen reissussa ja marmattaa mulle jälkikäteen, ja saattaa olla muutaman päivän tosi loukkaantunut kun oon heitit tänne jättänyt :P Nikki on jollakin tapaa ominut mut. Se luottaa muhun niin kovin, että se on tosi hellyyttävää :)

6. Kerään kissojen irronneita viiksikarvoja talteen. Sain idean kissanviiksikorvakoruista jokunen vuosi sitten, ja päätin ruveta keräämään niitä, jotta saan joku päivä itsellenikin moiset korvakorut. Ostin jo aikapäiviä sitten kaikki korutarvikkeet niitä varten, mutta viiksiä ei ole vielä tarpeeksi, jotta korut näyttäisivät kivoilta. Jonkun mielestä saattaa kuulostaa ällöltä, mutta ei ne sentään mitään hampaita ole x) Ei viiksissä ole mitään ällöä, ne irtoileekin itsekseen. Tahtoisin mustavalkoisia koruja, mutta meillä Nuno on ainoa jolla on tummat viikset (ja yksi valkoinen :D), mutta enhän mä niitä tummia tietysti mistään koskaan havaitse, kun meillä kaikki on niin tummaa. Tosi tuuri käy jos tumman viiksikarvan löydän.

7. En keksi tähän vikaan mitään jännää, joten informoin vaan, että loin itselleni tilin DeviantArtiin eilen. Oon jo kauan miettinyt sitä, mutta enhän mä ole saanut mitään aikaan, mitä voisin sinne pistää. Viime vuonna tuli kuitenkin maalattua paljon, ja kotonakin on tullut töherreltyä mm. tatskasuunnitelmia, niin uskalsin vihdoin liittyä tuonne :)


Tätä oli niin vaikeaa tehdä, että en jaksa nyt etsiä edes kuvituskuvia. Sorry :P

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti