perjantai 11. marraskuuta 2011

kuorosodan parhaimmistoa

Tuossa tunti sitten tämän syksyn Kuorosodasta pudotettiin Kaija Koon kuoro pois, ja mua ärsytti tämä sen verran, että ajattelin tehdä ihan oman postauksen - Kuorosodan kaikkien aikojen mieleenpainuvimmista esityksistä x)
Oon kattonut Kuorosotaa ensimmäisestä kaudesta lähtien, joskin sillä kaudella jäi hirvittävästi jaksoja väliin. Mutta mun mielestä toi on mukavaa viihdettä, ja esitykset oikeasti koskettaa jostain syvältäkin välillä, kun kaikki vaan osuu nappiin. Se on tosi hienoa. Esim. tänään mulla meni kylmät väreet kun Kaijan kuoro lauloi Happoradion Pelastajan, ja se oli mun mielestä illan toisiksi paras esitys heti Lordin kuoron jälkeen. Harmitti siis kovasti (vaikken nyt kovin vakavissani näitä kilpailuja otakaan, viihdettähän se lähinnä vaan on ;))

Mutta tässä videoita edellisiltä vuosilta, esityksiä, jotka ovat mielestäni todella hyviä, ja ovat jääneet mieleen pitkäksi aikaa.




Pete Parkkosen kuoro, Pihtipudas - I Will Talk and Hollywood Will Listen, 2010.
Mieletön ääni tuolla Peten broidilla. Kuulin tämän biisin ekaa kertaa noiden esittämänä, ja taisin itku kurkussa täällä kotisohvalla istua. Upea.




Marco Hietalan kuoro, Kuopio - We Are the Champions, 2010.
Mä en normaalisti oikeastaan tykkää tästä biisistä, mutta tämä oli hienosti vedetty.




Veeti Kallion kuoro, Salo - Free Your Mind, 2009.
Todella onnistunut veto, kuulostaa kuoron kanssa hyvältä.




Ilkka Alangon kuoro, Joensuu - Viva la Vida, 2010.
Eka kerta kun kuulin biisin, ja taas lähes itkua väänsin. Tosi hieno tunnelma ja sopivan pelkistetty koreografia.




Marco Hietalan kuoro, Kuopio - Tsingis Khan, 2010.
Ihan mielettömän hauska ja hyvä meininki :D




Timo Kotipellon kuoro, Lappajärvi - You Shook Me All Night Long, 2009.
Ne on vaan niin hyviä. Ja tykkään biisistä muutenkin :)




Pete Parkkosen kuoro, Pihtipudas - I'm Still Standing, 2010.
Voi luoja tota Peten ääntä! Idolsin takia (uskoisin) todella aliarvostettu laulaja. Kylmiä väreitä ja kuumia aaltoja menee, Peteä lisää!




Marionin kuoro, Helsinki - Ake, Make, Pera ja mä, 2009.
Mielettömän hyvin vedetty, ja tää biisi on muutenkin mulle jotenkin... jännästi tunnepitoinen. Tykkään :)




Marco Hietalan kuoro, Kuopio - Paradise City, 2010.
Marcon kuoro oli varmaan kaikkein paras ikinä, ja moni esitys on jäänyt mieleen :) Tässä erityisesti Kuopion poikien ja tyttöjen omat lisäykset lyriikkaan lopussa :)




Mikki Kausteen kuoro, Espoo - Help, 2009.
Mä rakastan hyvää accapella-(kuoro)laulua, ja tämä on just sellaista. Mahtista.




Ilkka Alangon kuoro, Joensuu - Pohjois-Karjala, 2010.
Tää on niin hyvin laulettu, mutta samalla ihan mielettömän sympaattinen esitys :)




Pete Parkkosen kuoro, Pihtipudas - Pläski, 2010.
Pläski! Tää oli yksinkertasesti hauska, rento ja symppis :)



Siinähän niitä nyt sitten oli. Tänä vuonna Lordin kuoro vaikuttaa tosi mahtavalta. Hevityypit ne vaan osaa laulaa... ;)
Mitäs muut ovat mieltä Kuorosodasta, ja onko noissa mun listaamissa videoissa mitään omaa suosikkia? :)

3 kommenttia:

  1. Tuo Tsingis Khan on yksi minun suosikeistanikin. Toinen mistä tykkään on Ilkan kuoron Rasputin ja sitten tänä vuonna Hannan kuoron YMCA.

    VastaaPoista
  2. Katon tosi vähän telkkaria, joten en oo pahemmin Kuorosotaa seurannut, mutta kuuntelin tuon biisin, missä olit kehunut Peten ääntä, ja oot kyllä oikeessa, jätkähän osaa laulaa!! :o Noin lahjakkaan ihmisen soisi saavan oikeasti vähän enemmän julkisuutta artistin uralleen.

    VastaaPoista
  3. Heaven Queen, tossa Tsingis Khanissa vaan oli niin sairaan hyvä meininki :D ja Marco <3

    jendina, mä tiedostin jo Idolsissa kuinka hyvä laulaja Pete on, mutta nyt kun sen Idolsiin osallistumisesta on kulunut jo jonkin aikaa, niin sitä osaa katsoa jotenkin uusin silmin. Vähän kuin Ari Koivustakin :) Peten omat biisit (ne mitä oon kuullut) ei oo oikeen iskeneet, mutta ääni sillä on ihan mahtava. Ja tykkään tosta I'm Still Standing -biisistäkin tosi paljon, mulla menee ihan kylmät väreet tosta yhdistelmästä.
    Katsopa tuo eka video kanssa, siinä solistina on Peten veli, ja niiden perhe on näköjään todella lahjakasta väkeä... :P (Tuossa kuorossahan oli mukana myös Peten isä, joka oli yksi solisteista tuossa Pläski-esityksessä).

    VastaaPoista