perjantai 25. marraskuuta 2011

uudet tuulet

Nyt täytyy vähän (paljon) hehkuttaa :)
Mun työelämävalmennus tuolla taidepajalla siis loppuu ensi viikon keskiviikkona, mutta ei hätää, nimittäin sain uuden TEV-paikan :) Taidepajan pomo sitä mulle ehdotti, hänellä on kamalasti kontakteja joka puolelle.

Kyseessä on siis tässä keskustassa valokuvaamo Studio Disain. Se tosiaankin on pelkästään valokuvaamo, eli siellä ei ole kuvien kehittämistä (mikä on ihan positiivista, koska inhoan valokuvapaperin vaihtoa), vaan valokuvausta joko studiossa tai miljöössä. Itsehän en ole menossa sinne valokuvaamaan, vaan lähinnä siihen jälkituotantoon, sekä tekemään jonkin sortin assarihommia, nettisivujen päivitystä ja sen sellaista, mahdollisesti jotakin graafista suunnittelua. Tuo on vasta viime keväänä perustettu yritys, ja tällä hetkellä siellä töissä on vain firman omistaja, joten uskon, että musta voi olla paljonkin apua noin niinkun kiireen kannalta.

Tuon Annun ottamat kuvat ovat mielestäni tosi persoonallisia, ja niistä huomaakin, ettei niitä räpsitä ikäänkuin liukuhihnatyönä, vaan asiakkaan kanssa pidetään palavereja, pyritään toteuttamaan asiakkaan omat toiveet, eikä muotokuvatkaan ole mitään perinteisiä pönötyskuvia.
Siellä otetaan myös mm. lemmikkikuvia, ja ajattelin itsekin kiikuttaa jonkun näistä kissoista kuvattavaksi. Saas nähdä mitä siitä tulee :D

Eilen kävin ekaa kertaa paikanpäällä vähän niinkuin esittäytymässä ja tentattavana, ja olin välittömästi kuin kotonani :) Studio oli sisustettu mukavan pelkistetysti mustalla ja punaisella, esillä kauniita valokuvia, Annu oli ihan mielettömän mukava, rento ja itseni henkinen, ja kaiken kukkuraksi studiossa soi Kotiteollisuus :D Tultiin tosi hyvin juttuun, ja tietysti juteltiin mun ja hänen osaamisalueista, yrityksestä ja työnkuvista ja käytännön asioista, mutta pälätettiin myös ihan niitänäitä, ja lopulta mun "työhaastattelu" kestikin pari tuntia :D Oli tarkoitus käydä työkkärissä heti kun sieltä pääsen pois, mutta työkkäri oli jo menossa kiinni silloin x)

Tänään kävin sitten vielä työkkärissäkin into piukeena selittämässä, että oon löytänyt uuden ihanan harjoittelupaikan, ja työkkäristäkin näytettiin vihreää valoa meidän suunnitelmalle, joten ens viikon alussa mennään kirjoittamaan sopimukset.
Vitsi kun olin työkkärissäkin jotenkin niin innosta pyörryksissä, että sen tädin piti mulle ylös kirjottaa mitä mun pitää toimittaa sinne, kun unohdin ne samantien :D Ja olin niin helpottunut, että meinasin alkaa kyynelehtimään.

Mutta on vissiin sanomattakin selvää, että mä en ole ihan vähään aikaan ollut mistään näin innoissani. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, ja saan olla tuolla mahdollisimman pitkään :)

Btw., aina sadan Facebook-tykkääjän välein arvotaan lahjakortteja studiolle, joten eikun tykkäämään! ;)

1 kommentti: