keskiviikko 8. helmikuuta 2012

kuulumispäivitys

Mulla oli eilen viimeinen työpäivä studiolla. Toki mun teviä olis voinut vielä jatkaa pidempäänkin, mutta mä sain töitä sieltä taideverstaalta, missä olin viime vuonna tevissä. Kyseessä on palkkatuettu työ, eivätkä ainakaan aluksi voineet luvata kuin 5-tuntisia päiviä, joten saan sen minimipalkan siitä sitten. Jos saan jatkossa jostain lisätyötunteja, niin palkkakin nousee. Samoin tuo kerryttää esim. työpäiviä ansiosidonnaisia varten ihan samanlailla kuin "oikea" palkkatyö. Studiolla työt olisi ollut enemmän mun mieleen, sillä nautin kovasti noista kuvankäsittelyhommista, mutta valitettavasti sitä työtä oli siellä tarjolla ihan liian vähän, ja se oli mulle vähän stressaavaa. Aiemmissa kuvankäsittelyhommissa kun totuin että koko ajan oli käsiteltävää kuvaa + muita töitä odottamassa. Oon myös ollut yhdessä harjottelussa, jossa suurin osa päivästä meni nettipelejä pelaillessa ja välillä tarkistaessa onko tullut lisää kuvia. Ei se ole kivaa.
Mutta toki tuli tuollakin opittua uutta, ja kemiathan meillä Annun kanssa toimi, että ei siinä mitään :)

Niin ja kyllähän mä suurimmaksi osaksi rahan perässä lähdin tuonne taideverstaalle. Vaikka en paljon siitä palkkaa saakaan, niin silti se on kannattavampaa kuin tevissä olo. Ja tunnen itseni kaivatuksi työntekijäksi, ovat siellä niin mielellään ottamassa mua takaisin :) Alotan verstaalla 20.2., eli mulla on tässä nyt reilu viikko ns. lomaa. Annua lupasin vapaa-ajalla auttaa jatkossakin jos tarvetta tulee, ja perjantaina meenkin jo takaisin studiolle käymään. Myös ensi viikon perjantaina meen Annun kanssa Kosken lukiolle auttamaan Vanhojen päivä -kuvauksissa. Noista avunannoista sovittiin, että saan sitten vastalahjaksi Nemon valokuvauksen, mahdollisesti tuossa lähempänä kesää jos Nempalle olis jo kasvanut vähän miehekkäämpi turkki ;)
Nyt keväällä haen joka tapauksessa suunnitellusti niihin kouluihin, ja kattoo sitten miten käy. Toivottavasti pääsen johonkin ja se poikii sitten töitä... Tänään juuri uutisoitiin, että Salon Nokian tehtaalta kaksi kolmesta saa potkut. Reilu tuhat työtöntä lisää tähän kaupunkiin, missä muutenkin työpaikat on olleet kiven alla. Esim. mähän en ole saanut edes kutsua yhteenkään työhaastatteluun vaikka hakemuksia oon lähettänyt vaikka kuinka. Jännä nähä mitä tapahtuu. Ei taida paljon auttaa, että Niinistöstä tuli presidentti.

Tänään tosiaan reippailin työkkäriin ja takaisin, ja kävin samalla varaamassa kissoille rokotusajan. Hirvitti vähän hinnan kanssa, että kuinka kalliiksi tulee kun ottaa kolmelle kissalle kolmoisrokotteen samaan aikaan, mutta ei se lopulta niin kalliiksi sitten tullutkaan, ainakaan arviolaskujen mukaan :) Siinähän lähinnä vaan säästää kun vie kaikki kerralla, kun käyntimaksu jää siihen yhteen, eikä tule kolmea erillistä.
Muuten tää päivä onkin mennyt siivoillessa. Täällä oli kaikki mun kamat ympäri kämppää, kauhea määrä pölyä ja karvaa, ja pakko oli saada kunnolla siivottua ennen kuin äiti ja Reiska tulevat huomenna käymään. Mut nyt on ihanaa kun koti on siisti, enpä muista koska viimeksi on näinkin puhdasta ollut :P Reiskalla on siitä viime syksyn episodista joku tarkastushommeli TYKSissä, joten tulevat takastulomatkalla tätä kautta. Meinasin kokeilla karppimuffinssien leipomista, ei oo aikasemmin tehnyt mieli edes kokeilla moisia.

Keikkasuunnitelmatkin tuossa ottivat ja muuttuivat, ja päätettiinkin jättää FME välistä, vaikka niin innoissani olin sinne menossa. Noihin kissojen rokotuksiin menee nyt paljon rahaa, ja varmasti keksitään niille FME-rahoille jotain järkevämpääkin käyttöä. Ja sitä paitsi, tuohon Keikkamestaan on tulossa nyt keväällä ihan tolkuttomasti hyviä bändejä, että tartteeko sitä enää missään Helsingissä keikoilla käydäkään... :P Päivitin tuon keikkalistankin tuossa oikeessa palkissa. FME-päivälle tuli onneksi todella hyvä vaihtoehtoinen keikka, ja mennäänkin siis katsomaan Aikakonetta! Kuin siistiä. Tai siis, Make EI tule katsomaan, mä otan tytöt mukaani bailaamaan :)
Loppukuusta ollaan sitten menossa Tampereelle Ninan synttäreille.

Tänään jos jaksaisi vihdoinkin korkata sen Herculeen 1. kauden. Oon parina päivänä ollu niin rikkipoikkikatki, että oon meinannut istualteni nukahtaa. Väsyttää tosin nytkin, mut ei sentään niin paljon etteikö töllöä jaksais katella.
Sori täysin kuvaton postaus, mutta en mä nyt jaksa väkisin tähän mitään kuvaakaan etsiä.

1 kommentti:

  1. Oijoi! Tervetuloa vain tänne! <3 Hienoa kuulla kyllä että sä oot päässyt "oikeisiin töihin" vaikka nyt sit onkin palkkatuettu homma. Ihanaa että sulla menee noin hyvin. Mä ootan niin kovin sitä että me nähdään taas, on ollu ihan kamala ikävä! <3

    VastaaPoista