sunnuntai 18. marraskuuta 2012

joulufiilis

Pikainen postaus tähän väliin.

Mulle on tänä vuonna tullut joulufiilis jotenkin poikkeuksellisen ajoissa. Siis jopa siinä määrin, että oon jo pistänyt kämppään joulukoristeet - tontut, valot ja kaikki :D Olisin ihan valmis jo tuomaan myös meidän kuusen tänne ja koristelemaan sen. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että nyt oon ollut töissä kukkakaupassa, ja sinne on tullut jo joulukukkia ja -koristeita, ja lisäksi kauppakeskuksessa työskennellessä näkee sen jouluhumun heti kun se tulee. No joululauluja en oo kyllä vielä kuunnellut, enkä leiponut mitään jouluisaa :D

Kaikki joululahjatkin on jo joko ostettu tai tilattu eli tuloillaan, ja niitä joita en oo vielä pystynyt ostamaan, on kuitenkin jo päätetty, joten poikkeuksellisen vähäisellä stressillä pääsin siinäkin mielessä. Se on kyllä vaan hyvä juttu, ettei lahjoja tarvitse enää joulukuussa miettiä, kun silloin on kuitenkin niin paljon muutakin kiirettä, lähinnä koulun ja töiden puolesta. Joinakin vuosina on joutunut oikein keksimällä keksimään mitä lahjaksi ja kenelle, mutta tämän vuoden lahjaideat tulivat kuin itsestään, ja olen niihin ihan tyytyväinen :) Kortteihin en kyllä tänä vuonna jaksa hirveästi ajatuksia tuhlata, enkä muutenkaan mihinkään itsetehtyyn. Makelle on aina hirveän vaikea keksiä lahjoja, ja on ihan supervaikeaa kun toinen asuu saman katon alla. Mä en nimittäin sitten malta olla antamatta toiselle sitä lahjaa minkä juuri ostin. Niin kävi tänäkin vuonna, ja ostin jo Makelle uuden lompakon sekä olohousut, enkä malttanut pistää niitä pakettiin vaan annoin samantien :P Tylsää, I know. Oon ihan huono. Mutta kyllä mä sille paketoitavaakin keksin.

Samalla on tullut ostettua itsellekin jotain pientä, mutta ne on kyllä ehdottomasti sellaisia, mitä en pysty paketoimaan ja avaamaan vasta yli kuukauden päästä! No way :D Hanne tekee niin usein, mutta mä en käsitä miten se kykenee. Mä haluan kaikki käyttöön heti. Tällä viikolla tuli ostettua Seppälästä yksi pitkä neulehuppari, sekä flanellihousut. Etsin ensin naisten puolelta pyjamahousuja, mutta kaikki oli ihan tylsän värisiä. Miesten puolella oli just mun näköiset pöksyt, joten lähtivät mun mukaan :)

ihanat ♥

Kävin myös ostamassa punaiset Vallilan Kelohonka-verhot meidän olkkariin. Ne on olleet mun toivelistalla jo jonkin aikaa, ja sain äidiltä synttärilahjarahaa niitä varten. Kyllä kirpaisi maksaa kahdesta verhosta yli satanen, ja morkkistelin jo kassalla, mutta kyllä ne vaan hyviltä näyttää nyt kun ovat ikkunassa ^^
Monilta varmaan tulee tuo kuosi jo korvista ulos, mutta mä tykkään siitä edelleenkin tosi paljon, ja ihan minkä värisenä tahansa se on upea :) Tätä ennen meillä oli vain liilat Kelohonka-pussilakanat. Tilasin myös uudet mustat verhot noiden kaveriksi, vaikkei ne välttämättä niitä kaipaisikaan. Itse vaan tykkään, että verhot peittää koko ikkunan jos niin tahtoo.



Pistin siihen "omaan pukinkonttiin" myös Halensilta ja Blackgroupilta muutaman vaatteen, mutta esittelen ne sitten kun on jotakin esiteltävää.


Tänään kävinkin Anyan kanssa katsomassa Twilight: Aamunkoi osa 2:n. Leffa oli kaikenkaikkiaan hyvin hämmentävä, enkä oikein tiennyt miten siihen olisi suhtautunut. Toisaalta ensin siinä tapahtui ihan liikaa asioita ja olin jo pillahtaa itkuun, mutta loppujen lopuksi koko leffassa ei tapahtunutkaan yhtään mitään. Like I said, hämmentävää. Mutta olis ne rahat voinut huonomminkin käyttää, ja Anyan kanssa on aina kiva olla liikenteessä :)

(kuva)

Muuten koko edellinen viikko vierähtikin töissä välivuorossa, ja sen jälkeen jumitin joka päivä puolilleöin teinisarja Roswellin parissa. Ah, Netflix! Ja Roswellia meen tästä seuraavaksikin katsomaan.
Huomenna alkaa jälleen uusi kouluviikko, ja sen jälkeen joulutalorumba, mitä odotan kauhunsekaisin tuntein. Tekisi vaan mieli kaivautua peiton alle eikä tulla sieltä pois ennen joulua.

Onko lukijoissa muita jouluihmisiä, vai onko joulu vaan se pakollinen paha, joka tulee joka vuosi aikaisemmin ja aikaisemmin?

11 kommenttia:

  1. Aivan mahtavat verhot! Älä yhtään morkkistele! :)

    VastaaPoista
  2. Sama täälä, joulufiilis on tullu aikaa sitte! :) Ja noi verhot! <3

    VastaaPoista
  3. Mun mielestä on just parasta antaa lahjoja kun toinen ei arvaa sitä, eli just päivinä jolloin ei kuulukaan juhlia mitään. Sillon toinen yllättyy vielä enemmän ja se on tosi mieleistä, koska joka päivä pitäisi muutenkin muistaa toisiaan <3 Me annetaan Janin kanssa toisillemme lahjoja ympäri vuoden ja se on ihan sika ihanaa <3 Ja mä oon kans ihan joulufiiliksissä jo! Saa nähä käykö samalla tavalla ku Halloweeninki kanssa, että hypetän pari kuukautta etukäteen ja ku on juhlapäivä ni olo on jo semmonen että ihan ku se ois jo juhlittu xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta ois ihan mielettömän ihanaa antaa Makelle jotain pitkin vuotta, kun sillä on synttäritkin ihan joulun alla. Vielä kun tietäisi mikä ylläripylläri sitä ilahduttaisi pelien lisäksi, niin olis aika kiva. Se ei koskaan tiedä itekään mitä se tahtoisi tai tarvitsisi, se ei koskaan osta itselleen mitään, ja harvoin se jutteleekaan mun kanssa niin paljon, että voisin keskusteluista jotain yllättäviä juttuja poimia. Vaikeeta.

      Poista
  4. Hihii ja juuri kun kerkisin avautumaan viime merkinnässäni niistä perkeleen jouluvaloista ennen joulukuuta.. :) Noh, ollaanhan tässä jo kohta siinä kuukaudessa, eli alan tajuamaan.
    Itsekin olen niin jouluihminen henkeen ja vereen kaikkine pakollisine traditioineen joista en jousta senttiäkään.
    Viime joulu meni ihan pyllylleen kun oltiinkin se reilu 2 viikkoa ilman sähköä! Toivottavasti tänä vuona ei historia toista itseään..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole enää pitkään aikaan ollut mitään oikeita traditioita, kun jouluja ollaan vietetty vuorotellen mun vanhempien tai isovanhempien, tai sitten silloisen ja tällöisen poikaystävän porukoilla. Joulunpyhät on aina ollut hirveetä matkustelua paikasta toiseen, kun jostain syystä pitäis ehtiä käymään koko suku läpi -.- Tänä vuonna päätettiin viettää jouluaatto kotona kahdestaan, ja pyhinä käydä vaan täällä Salossa Maken porukoiden luona. Tapaninpäivänä käydään Lohjalla jos jaksetaan, mutta ei siitäkään oteta mitään paineita kun siinä on kuitenkin heti viikonloppu tulossa ja mullakin joululoma.

      Toivottavasti saatais tänä vuonna aloitettua jotain omia joulutraditioita :) On kyllä tavallaan huojentavaa tietää ettei tarvitse kiirehtiä jouluna.

      Poista
  5. Joulu on kivaa ja alan odottaa sitä yleensä samaan aikaan 50 päivän karkkilakon kanssa eli marraskuun alussa. Lahjoja ostelen pitkin vuotta kun jotain sopivaa osuu kohdalle, joten niistäkään en jaksa stressata (: Aattelin tällä tai ens viikolla laittaa jouluvalot ikkunaan, koska ollaan kuitenkin joulu Varsinais-Suomessa, niin kerkeää oman kämpän koristuksistakin nauttia (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla pätee toi kertomani juttu tuohon pitkin vuotta lahjojen osteluun :D Kauhea ajatus että mä löytäisin jollekin sopivan lahjan tammikuussa, ja sitten joutuisin odottamaan jouluun saakka että saisin antaa sen :D Mutta se ois oikeasti se ideaali tilanne, ettei tarttis paniikissa yhden kuukauden pienestä "palkasta" ostaa kaikkia joululahjoja, kuten siinä aina käy. Mut tietysti jos niitä lahjoja _antaisi_ pitkin vuotta, niin ehkä jouluna ei tulis vedettyä niin överiksi :D Mulla kun ei koskaan riitä, että ostaisin vaan yhden lahjan kullekin.

      Poista
  6. Täällä on kans yks jouluihminen!
    Tosin tänä vuonna on joulufiilis niin kadoksissa, kuin olla ja voi..
    Ja kylläh, ah - Netflix! :D Itse oon kurkkinut sieltä vähän Dexteriä, ja Hell's Kitcheniä.

    Kumpis teillä päättää sisustusasioista? ;) Onkos avokki kovasti vastaan sun ideoita, vai sopeutuuko mukisematta sun ehdotelmiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha :D Kyllä mä aina kysyn Maken mielipiteen jos mulla on joku sisustuksellinen suunnitelma, mutta eipä tuolla yleensä mitään väliä oo minkään kanssa x) Kai se on pääasia, ettei täällä ole mitään hempeää vaaleenpunasta tai muita pastellisävyjä tai kukkaverhoja :D Kyllä se noista kalliista Kelohongista oli vähän, että "no tarvitaanko me muka semmoset", mihin vastasin vaan että "ei, mutku mä haluuuuuuu-uuuuuun!" :D Ja kyllä se on aina myöntänyt, että hienolta näyttää, jos mä täällä oon jotain säätänyt :) Meillä kun ei muutenkaan oo tää kämppä mistään sisustuslehdestä revitty, vaan meidän omannäköinen pimeä luola, paljon tummia värejä, hämärää ja semmoista kotoisaa :D

      Sillon kun muutettiin yhteen, niin ei avokki tuonut tänne kuin oman nojatuolin ja pari hyllyä, kaikki muut oli mun huonekaluja, tai sitten ollaan ostettu yhdessä :P Että kai nää sitten sillekin kelpaa :)

      Poista
  7. Mie oon himoinnu noita samoja verhoja, saman värisenä vielä, mutta en vaan oo raaskinu... Osamaksulla jos ostais, niin sit ei tajuis, kuinka paljon ne maksaa.. :D

    VastaaPoista