lauantai 15. syyskuuta 2012

ryhtiliike ja uusi auto

Virallisesti arki on alkanut nyt. No, ensinnäkin koulu alkaa ihan reallyreallyoikeasti ensi tiistaina, mikä tuo varmasti kuria, järjestystä ja probleemia. Jo pelkästään aikaiset aamuherätykset pelottaa, sillä koulumatka kestää n. 40min. Ajan kuluessa sitten näkee onko järkevämpää mennä bussilla vai omalla autolla. Itse veikkaan, että bussilla, koska aamukahvin voi juoda siinä samalla, ja meikatakin jos täytyy. Niitä ei voi tehdä jos itse ajaa, ja se tarkoittaa vaan aikaisempaa herätystä jotta ehdin tekemään ne ennen lähtöä!

Ensimmäinen harjoittelupaikkakin on jo kaupan kanssa sovittu, täytyy enää hyväksyttää asia koulun kanssa. Olen siis näillä näkymin menossa pariksi kuukaudeksi ensin Huiskulaan. Siellä ei kovinkaan paljon ole sidontaa, mutta saan tutustua heti materiaaleihin sekä asiakaspalveluun. Ja henkilökunta vaikuttaa siellä tosi ihanalta :)

Toiseksi otan ruokavalioni taas parempaan syyniin. Laihdutusprojekti on ollut tahattomasti katkolla, sillä kesän aikana ei ole karissut kiloja eikä liioin senttejäkään. Kesäkuussa Nummirockin jälkeen käväisin hetkellisesti välietapissani, tietyn lukeman alapuolella, mutta ne tulivat nopeasti takaisin korkojen kanssa. Viikon sisällä on onneksi nesteitä lähtenyt jonkin verran ja nyt olen jälleen samassa pisteessä kuin kesäkuun alussa. Harmittaa tietysti, koska olisin voinut laihtua ehkä sen viitisen kiloa, senttejä olisi voinut lähteä jopa 30 kesän aikana. En syönyt kesälläkään kovin hiilaripitoisesti (en siis porsastellut), kuntoilinkin, mutta huhtikuun jälkeen en ole merkannut syömisiäni Kiloklubiin. Uskon, että sillä on ollut iso vaikutus, ja oon ehkä huomaamattani syönyt liikaa tai muuten vaan huonosti. Tämän viikon olen taas kirjannut ylös, ja täytyy jatkaa sitä ainakin tuonne vuodenvaihteeseen saakka, ja katsoa mitä on tapahtunut.

Kuntoilu on ollut tatskojen ottamisen jälkeen hieman katkolla. Ei ole ollut inspistä tehdä kotona mitään, eikä lähteä lenkillekään, vain kerran kävin bodypumpissa. Uuteen salikorttiin tai uimahalliin taas ei ole ollut varaa vaikka mieli olisi tehnyt etenkin hallille. Odottelen mahdollista opiskelijakorttia, millä saisin ostettua hallille sarjalipun puoleen hintaan :) Huomenna on bailatinon toinen tunti (minkä itseasiassa meinasin taas unohtaa, joten olipa hyvä että tuli puhetta kuntoilusta!), mutta muuten täytyykin sitten katsoa miten pystyn koulupäivien ja työharjoittelun puitteissa käymään missäkin jumpassa jatkossa.


Tänään meni meidän uskollinen hoppa vaihtoon. Saatiin pari vuotta sitten mun tädin vanha Yaris käytännössä ilmaiseksi, kun hän otti mummin ja ukin auton käyttöönsä. Yariksen oli tarkoitus viettää meillä eläkepäivänsä, ja meidän oli tarkoitus ajaa se loppuun, mutta nyt mun äiti menikin ostamaan uuden auton, ja me saatiinkin hänen vanha Nubira. Se on viisi vuotta nuorempi, vähän isompi ja reippaasti yli puolet vähemmän ajettu, eli siihen on järkevää vaihtaa, mutta vitsi kun tulee surku tuota Yarista :( Yritin kaupata sitä jollekin kaverille, jottei tarvitsisi tuntemattomalle myydä toista, mutta kukaan ei oikein ollut kiinnostunut. Täti otti Yariksen sitten takaisin itselleen ja koittaa kaupata sen jollekin. Tässä vaiheessa mulle on ihan sama kenelle se menee, kun en itse joudu sitä enää kenellekään luovuttamaan :P
Mähän en edes ajanut Yarista kuin kerran pienen matkan (inhoan autolla ajamista), mutta tunneside muodostui silti. Siinä ei edes ollut koskaan vikaa ajettaessa, vaan on toiminut kuin unelma noinkin vanhaksi ja paljon ajetuksi autoksi.

Nubiran korimallista pidän enemmän, ja lisäksi oon ajanut sillä useasti aiemminkin, niin luulisin että kynnys ajamiseen voi olla vähän matalampi. Pidemmillä matkoilla mulla on joskus siinä tullut selkä kipeäksi, täytyy varmaan ottaa varmuuden vuoksi joku ohut tyyny autoon. Ja on kiva, että autossa on nyt enemmän tilaa takaluukussakin.
Yaris oli puoliautomaattivaihteinen, eli siinä ei ollut lainkaan kytkintä, niin on Makella taas pieni totutteleminen normiautoon :)

Yaris ♥
Nubira

Tänään käytiin siis mun tädin luona kaikki yhes koos kirjoittamassa luovarit itse kullekin, ja haettiin samalla uusi auto Lohjalta. Tädin pihalta otin jonkin verran omenoita, ja sain myös steviaa ja vinkkejä miten tehdä hilloa tai mehua karpimmin. Toinen tätini oli paikalla myös, ja käytiin hänenkin taloa katsomassa vähän lähemmin. Se valmistui joskus viime vuoden puolella, mutta ei olla käyty kyläilemässä tätä ennen.
Lohjalla käytiin myös mun toisen (öh, kolmannen) tädin luona synttäreillä kuokkimassa, ja siellä samalla nähtyä isovanhempiakin. Nyt on siis sukulaisia nähty taas pitkästä aikaa, ja voi olla edes hitusen paremmalla mielellä :D Mulla on siis usein huono omatunto kun en käy sukuloimassa, mutta mä oon niin hemmetin huono kyläilijä. Tullut varmaan isääni... x)

Saatiin äidiltä lahjaksi robotti-imuri :P

Perjantaina kävin tekemässä pienen shoppailureissun kaupungilla, kun Make lainasi mulle rahaa. Menin etsimään Halloweeniksi sinertävänviolettia toppia ja sukkiksia, mutta oikeanlaista ja -väristä toppia en löytänyt mistään. Sen sijaan löysin kuitenkin oikeanliilat alusvaatteet, ja ne oli niin nätit etten voinut jättää niitä Seppälään :) Tiedän, että keväällä ostin uusia alusvaatteita ihan hirveästi, mutta... Seppälästä löysin myös oikeanliilat sukkikset, vaikkakin jouduin ottamaan astetta erikoisemmat, kun tavallisissa ei ollut jäljellä oikeaa kokoa. Topin jouduin lopulta ostamaan jenkkiläisestä eBaysta, kun mistään muualta edes suomalaisista nettikaupoista en löytänyt oikeanlaista :D Surkuhupaisaa...
Kävin Huiskulasta ostamassa parvekkeelle hieman uusia syyskukkia, mutta sain täytettyä vain yhden ruukun, ja muut kaipaavat vielä tuoretta täytettä. Ehkä sitten ensi viikolla...
Mutta joo. Koitan myöskin tästä lähtien vähentää nettikauppojen käyttöä (koska olen niiden suurkuluttaja), ja sen sijaan käydä shoppailemassa ihan livenä. Inhoan kaupoissa pyörimistä, ja yleensä teen sitä vain kun on iiiiiiiiso pakottava tarve, joten ehkä se vähän vähentäisi sitä "shoppailen vain shoppailemisen ilosta" -toimintaa.

Liilat sukkikset piti koeajaa, joten päivän väri oli tänään violetti. Jopa nappikorvikset oli samaa sävyä :D Harmaa tekonahkahamekin pääsi vihdoin käyttöön, kun ei ole enää liian hiostava ilma. Hyvä, että on sentään jonkin verran tullut ostettua violetteja vaatteita tukan väristä huolimatta, koska ei tuo punaisen ja liilan yhdistelmä mun mielestä hassummalta näytä. Toki sekin voi vaikuttaa, että tukan sävy on nyt kylmempi ja tummempi kuin aiemmin.

4 kommenttia:

  1. justjoo, menit tietenki heti ostaa samanlaiset rintsikat ku mulla :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ne tais olla just ne samat :P Kokeilin kyllä monia muitakin, mut ne oli parhaat.

      Poista
  2. Lila on ihana väri, siitä ei mihinkään pääse! :) ja sopii sulle tosi hyvin.

    Oon aina ihmetelly ihmisten tunnesiteitä autoihin, mutta nyttemmin oon huomannut, että ei se niin omituista oikeastaan ole.. Jos mulla olis auto ja ajokortti, olisi munkin autolla joku lempinimi, esim. Markuksen mielestä mun tuleva auto on pieni ja vihteä New Beetle, oikea "Pullamobiili" ;D

    Mun koulumatkat on aina kestänyt 1h tai enemmänkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mulla ei tähän mennessä oo muodostunut autoihin mitään tunnesiteitä, vaikka esim. äiti ja exä on niitä vaihdellut. Kun exän kanssa seurusteltiin 5½ vuotta, niin sillä oli muistaakseni neljä eri autoa sinä aikana... Mutta kai se on eri asia sitten kun on se ensimmäinen ihkaoma auto. Yarishan oli siis mun auto vaikken sitä ajanutkaan :D En tiiä, tosi hassua.

      Meijän auto oli Rin Tin Tin :D Uudesta autosta en tiedä vielä...

      Poista