keskiviikko 24. elokuuta 2011

syysfiilistelyjä ♥


Nyt on taas alkamassa mun lempivuodenaika, ja inkkarikesälle on pikkuhiljaa aika sanoa "näkemisiin". Ei tosin ihan vielä, viikonlopuksi on kuulemma tulossa melko kesäinen keli, joskin lämpötilat on kuitenkin jo laskeneet inhimilliselle tasolle.
Mä rakastan kaikkia vuodenaikoja, etenkin silloin kun ne on just vaihtumassa :D Jos joku vuodenaika tuntuu kestävän liian kauan samanlaisena, niin sillon kyllästyn ja yleensä alan jupisemaan. Esim. talvi täällä Suomessa on varmaan valtaosan suomalaisista mielestä ihan liian pitkä. Mä pidän talvesta, lumesta ja pakkasesta, mutta viime talvikin kesti jostain lokakuun lopusta maaliskuun loppuun. Se on nopeasti laskettuna 5kk, eli melkein puolet koko vuodesta. Onneksi se oli sentään kunnolla luminen talvi :)

Jos nyt oikein muistan, niin en kyllä kertaakaan oikein valittamalla valittanut ja kironnut kesän hellettä, mistä oon aika ylpeä ;P Selvennykseksi, vihaan hellettä, etenkin jos sitä ei pääse karkuun esim. ilmastoituun tilaan.
Mutta varsinkin tuollaisen hellekesän jälkeen on taivaallista kun lämpötilat laskee ja voi taas hengittää. Oli ihanaa laittaa parin kuukauden helteen jälkeen pussilakanan sisälle täkki ja kääriytyä siihen nukkumaan mennessä sen sijaan, että olisi ottanut unikaveriksi kylmäkallen jos toisenkin.
Aamulla ilma on ihanan raikas, viileä ja kostea, ja ah, sumuinen <3 Siinä on jotain mystistä, ihanaa tunnelmaa, mikä ei näin kaupungissa oikein pääse oikeuksiinsa, mutta aina se on yhtälailla siistiä :)


Vielä puiden lehdet ovat vihreitä, mutta se vasta on kaunista kun ne alkavat muuttaa värejään. Ja oon kyllä niin menossa hyppimään lehtikasoihin! Tai siis, kissaa ulkoiluttamaan...
Syyssateet on myös aivan ihania, puhdistavia ja rentouttavia. Kunhan mun ei välttämättä tarvitse tarpoa siellä sateessa ;) Tosin sekin on ihan kivaa, jos mun ei tarvitse olla täydellisessä edustuskunnossa sen jälkeen. Suitsuke, teekupponen, villasukat, ja ulkona syyssade ♥
Helteellä pistin jäihin kaikki liikuntaharrastuksetkin, mutta se johtui melko lailla yksinomaan siitä, että hiki tuli jo pelkästään istuessa, olisin kuollut jos oisin liikkunut yhtään vaadittua enempää. Ehkä sitä syksyn tullen viitsisi jatkaa noita juttuja, mitkä lähti keväällä jo ihan mukavasti käyntiin.
Toinen merkittävä syy, miksi ylipäänsä en tehnyt kesällä juuri mitään, oli se työelämävalmennus. Tuntuu typerältä katsella mennyttä kesää taaksepäin ja todeta, että enhän mä tehnyt mitään kivaa. Tietysti Nummirockia ja Tuskaa lukuunottamatta. Ilmeisesti mun pitkä työttömyysjakso kuitenkin vaikutti siihen, kuinka kauan kesti että totuin jälleen työrytmiin. Mullahan on paljon lyhyemmät työpäivät kuin tavallisilla työssäkäyvillä ihmisillä, mutta mulla kesti semmoset 1,5 kuukautta (!) tottua siihen rytmiin. Olen mä vieläkin joinakin päivinä ollut töiden jälkeen väsynyt, ehkä ottanut päikkäritkin, mutta alkukesästä olin ihan totaalisen loppu töiden jälkeen, otin kuuden tunnin päikkäreitä ja nukuin samaan syssyyn vielä 9 tunnin yöunetkin, ja menin aikasin nukkumaan. Siis paljon aikaisemmin mitä mulla on koskaan ollut tapana. Nyt vasta tosiaan alkaa päivärytmi olla kohdallaan, ja jaksan jopa töiden jälkeen tehdäkin jotain ;)
Niin ja kolmas syy tekemättömyyteen oli se ainainen rahanpuute. Kun ois aikaa ni ei oo rahaa, ja toisinpäin. Niin se vaan menee.
Niin, eipä tosiaan tullut käytyä kesällä kuin öh... pari kertaa Turussa :D
Nyt on syksylle tulossa taas ohjelmaa, mikä sopii mulle paremmin kuin hyvin. On tulossa muutamia hyviä keikkoja, esim. Profane Omen 1,5 vuoden tauon jälkeen! Ootan sitä ihan sairaasti, varmaan alan vielä itkemään :D Parit tuparit on myös tiedossa, ja Turussa jatkuu kulttuurivuosi, ja salolaisten kavereiden kanssa on koitettu järkkäillä ohjelmaa :) TEV jatkuu marraskuun loppuun saakka, jollen nyt sitä ennen keksi jotakin muuta.
Toivottavasti tästä syksystä tulis yhtä ihana kuin viime syksystä. Vähäsateinen, kaunis ja sopivanlämpöinen :) Ja pysyvä lumi saisi tänäkin vuonna tulla heti, loskapaskasta mä alan purnata.
Syksy ♥

Värit, sumu, luonto, pimeys, viileys, hengityksen höyryäminen, kynttilät, lyhdyt, kuumat juomat, villasukat, keitot, mausteet, omenajutut, Halloween, sänkyyn tehdyt pesät peitoista ja tyynyistä, sohvan nurkkaan käpertyminen, syysmyrskyt, hieman lämmittävä syysaurinko, lehtikasat, punaiset vaahteranlehdet, lukeminen, pukeutuminen...♥
Nauttikaahan muutkin syksyä rakastavat :)

Kaikki kuvat löytyivät Googlesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti