sunnuntai 23. joulukuuta 2012

tule joulu kultainen

Itseasiassa otsikossa esiintyvä biisi ei kuulu mun suosikkeihini, mutta sopii fiilikseen aika hyvin.

Tänään oon viettänyt puolet päivästä keittiön puolella kokkaillen ja leipoen joulua varten. On tehty jouluhalko, tortut, rosolli ja luumurahka, ja laatikot valmistelin siihen kuntoon, että ne voi huomenna vaan työntää uuniin. Kinkku paistetaan yön aikana, ja huomiselle jää laatikoiden lisäksi vain uunilohi sekä aamulla riisipuuro. Ihme kyllä kertaakaan ei oo tänään käpy palanut :D
Kunhan tässä vielä vähän lämmittää glögiä ja painuu viltin alle katsomaan Nightmare Before Christmasia, niin kyllä se joulumieli siitä vielä nousee :)

Meillä laitetaan perinteisesti joulukortit seinälle esille joulutunnelmaa tuomaan. Tänä vuonna tuli ennätyspaljon lapsien kuvilla varustettuja kortteja!


Eilen tehtiin pakettikierros Lohjalla, ja täytyy myöntää että olin aika naatti illalla kun kotiin päästiin. Mähän olin vielä eilen koululla, mutta olin ihan tyytyväinen että sain/jouduin siivoilla siellä sen sijaan, että olisin joutunut olla myymälän puolella töissä. Koululta saatiin ottaa leikkokukkia mukaan, mutta mua ei erityisemmin kiinnostanut muut kuin liilan ja pinkin sävyiset neilikat (ja salali), ja tekemästäni kukkakimpusta tulikin melko lailla oppikirjan vastainen, mutta en jaksa sen antaa häiritä :D Olkoon noin.



Torstaina ja perjantaina oli mun viimeiset työpäivät ja olikin hulinaa! Olin ihan tyytyväinen, että sain suurimman osan ajasta tehdä kimppuja ja istutuksia ihan omassa rauhassa viereisessä huoneessa, sillä pelkkä myymälän puolella käväisy aiheutti pientä pakokauhua :D Opettelin tekemään neilikkavaltikoita, ja innostuinkin niistä siinä määrin, että ostin moiset sekä itselleni kotiin, että äidille, kummeille ja isovanhemmillekin :D
Läksijäislahjaksi töistä sain kotiin ardisian :) Meinasi siinä olla vähän tippa linssissä itse kullakin, viihdyin siellä tosi hyvin, ja oon iloinen kun oon saanut tutustua noin mukaviin ihmisiin :) Sanoinkin, että tuun sitten takaisin jollei muista työssäoppimisista tule mitään x)


"Maaarkuuuuuuus, olen mistelinoksan alla!"

Nuno teki pesän käärepapereiden keskelle :D



Nyt se saa tulla. Tule joulu kultainen :)
Mukavaa joulunaikaa kaikille lukijoillekin. Ottakaahan rennosti ja syökää hyvin!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti