perjantai 20. huhtikuuta 2012

ensimmäiset amigurumit!

Vilautan tässä pikaisesti juttuja, mitä oon viime aikoina töissä tehnyt. Ei oo ollut oikeen innostusta askarrella, kun rajallisista matskuista on ollut jotenkin niin vaikea keksiä tekemistä. No pääsiäistä ennen muovailin askartelumassasta sellaisia roikkumaan (esim pajunoksista) laitettavia pikkuisia koristemunia, ja niitä maalailtiin ja koristeltiin yhdessä Lauran kanssa. Mutta sen jälkeen oon vaan virkannut. Niitä kännykkäpussukoita, sitten kyllästyin niihin ja tein pinon pannunalusia/pannulappuja, ja ne odottavat nyt vaan prässäystä, niin saavat mennä myyntiin.
Pannulaputkin alkoi tylsistyttämään, joten päätin vihdoinkin alottaa sen, minkä vuoksi viime syksynä ostin kaikki virkkausvälineetkin. Eli amigurumit. Tulostelin kotona muutamia amigurumi-kaavoja, ja vaikka pelkäsin etten osaa virkata niitä ollenkaan, niin ainakin tähän mennessä on ollut tosi helppoa :) Ja osaksi sen takia tää viikko menikin niin älyttömän nopeasti, kun töissä on nyt mielekästä tekemistä, eikä kelloa ehdi seuraamaan juuri ollenkaan. Yhtäkkiä onkin aika lähteä kotiin enkä malttais lopettaa virkkaamista. Nuo amigurumit menevät sitten myyntiin Ekotorille, mutta sitten kun mun on aika lähteä tuolta taidepajalta, niin jatkan varmaan näiden tekemistä kotona, ja myyn sitten varmaan jossain.

Tällä viikolla on valmistunut neljä amigurumia, vieressä näkyy neljä virkattua kukkasta sekä pannulappupino.

Kuppikakku valmistui tänään. Kaava täältä.

Fisun kaava täällä. Pyrstö jäi kuvassa vähän ryttyyn...

Ensimmäinen amigurumi, aloitin turvallisesti hiirulaisesta ;) Kaava täältä.

Tämä meduusa on toistaiseksi oma suosikkini :) Kaavan saapi täältä.

4 kommenttia:

  1. Voih eih, miten hellyyttäviä amigurumeita <3 ihania :)

    VastaaPoista
  2. Ää, mä en kestä! Mä yritin tossa alkuvuodesta virkkailla näitä hahmoja, ja ajattelin aloittaa yksinkertaisesta pallosta, mutta en osannu edes sitä virkata :D Mä tosin en kyllä ymmärtänyt niitä ohjeita ollenkaan, että ehkä se vika olikin siinä ;D

    Saat opettaa mua tekemään noita :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älkäätten masentuko! Mähän kanssa viime syksynä alotin niitä kissanleluja virkkaamalla palloja. Ekaan palloon mulla meni neljä tuntia katellen Youtubesta miten vitussa se tehdään. Kaks seuraavaa palloa meni jo nopeemmin, mutta se tuntui niin vaikeelta että vaihdoin niihin yksinkertasempiin hiiriin. Nyt semmosen puolen vuoden tauon jälkeen kokeilin taas niitä palloja, ja tein niitä töissä varmaan kymmenen, enkä yhteenkään ollu tyytyväinen. Mulla se kaventaminen menee aina ihan vituiksi ja se pallo näyttää siltä puolikkaalta ihan rumalta. Mutta onneks ne hahmon kaks osaa voi ommella yhteen silleen ettei se ruma puoli pallosta näy :)

      Mä oon alun alkaenkin opetellu virkkaamaan englanninkielisten ohjeiden kanssa, niin mä en varmaan suomenkielisistä osais tehdäkään... Mutta ei toi vaadi kuin harjottelua ja lisää harjottelua :) Ja hyvin todennäköisesti paljon purkamista, kokeilemista ja uudelleenvirkkausta (varsinkin kun mäkään en aina tajua niitä ohjeita), ja omista virheistä oppimista.

      Poista