sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

profane omen @ keikkamesta, salo

No huhhuh, jotten paremmin sanois.
Eilen oltiin tosiaan kattomassa Profane Omenia. Keikkamestassa oli Spinefarm Young Guns -iltamat, missä oli PO:n lisäksi soittamassa Carnalation sekä ruotsalaiset C.B. Murdoc ja Deals Death. Yksi suunnitelma jossain vaiheessa oli mennä paikalle selvin päin, ja kokeilla onnistuuko selvin päin riehaantuminen. Henna kuitenkin onneksi halusi lähteä mun mukaan, joten sain alotteluseuraakin, niin mikäpäs tuossa sitten :) Parempi näin!

Henna tuli meille kuuden jälkeen, juteltiin, juotiin ja tupakoitiin, ja valitin Hennalle mun vaatekriiseistä, ja hän lupas onneksi mm. kaventaa sitä mun punamustaa ihanuushametta :)
Hauskaa oli sinänsä myös se, että Hennan kanssa meillä tavallaan ympyrä sulkeutui, sillä me ollaan aikoinaan vuonna 2007 tavattu Tampereella Hellässä Profane Omenin keikalla, ja Henna tuli ton keikan jälkeen mun ja Hannen hotellihuoneeseen jatkoille :D Ja nyt monta vuotta myöhemmin asutaan molemmat Salossa ja mentiin katsomaan Profane Omenia :)
Tämä oli samalla mun kahdeskymmenes (20.) Profane Omen -keikka. Niistä kahdella tai kolmella oon ollut selvin päin, ja niistä yksi oli akustinen keikka. Lopuilla ollaankin sitten riehuttu täysillä ja hyvin humalassa :P Paljon hyviä hetkiä on kyllä ollut kyseisen bändin kanssa :)


Baariin me lähdettiin joskus yhdentoista maissa, ja siinä vaiheessa illan toinen bändi oli soittamassa. Narikassa moikkasin pikaisesti siitä ohi menneitä Samulia ja Anttia, plus Julesin bongasin baaritiskin vierestä katsomasta bändiä ja kävin sitä siinä halaamassa. Kunnolla kuultiin tuon jälkeen soittanut Deals Death, ja se kyllä kuulosti oikeasti aika hyvältä. Sellaiselta, että jos mun ei olis tarvinnut säästellä kaikkea energiaani Profane Omeniin, niin olisin varmaan mennyt riehumaan.
Omenat on vissiin Salossa aika toivottu bändi, koska mun vieressä tuntui olevan suht monta pitkätukkaa moshailemassa. Taakseni en kattonut, mutta Henna sanoi, että verrattaen aika paljon väkeä oli siinä katsomassa :) Mahti juttu. Ite riehuin lavan reunasta kiinni pitäen koko keikan melko täysillä, välillä pysähdyin ottamaan muutaman kuvan, mutta ei niistä mitään hirveän hyviä tullut kun ei ollut aikaa säätää ja tähtäillä :D Yhden videonkin otin, mutta pojat soitti aika kovaa, ja mä tietysti olin taas aika kaiuttimen vieressä, niin äänenlaatu siinä on aika perseestä.
Keikka oli taas niin mahtava ettei mitään järkeä, mulla oli superhyvä fiilis ja moshasin iteltäni taas pään lähes irti, ja keikan jälkeen se aika irtonaiselta tuntuikin :P Lopuksi Jules antoi muutamalle eturiviläiselle settilistan.









Acedia live @ Keikkamesta, Salo



Keikan jälkeen tuli vielä istuskeltua ja juteltua lähes pilkkuun asti, Villenkin sieltä bongasin ja kävin halailemassa. Mulla ei ollut yhtään nälkä, mutta kävin kotimatkalla grilliltä ottamassa makkarat mausteilla. En jaksanut yöllä siitä paljonkaan syödä, mutta tänään oon ilonen että otin ne evääksi :D
Kaikinpuolin oli ihan mahtava ilta, ja Hennan kanssa oli ihan tositosikivaa :) Toivottavasti pian uusiksi :)

3 kommenttia:

  1. Ohhoh, 20 on jo kyllä ihan sievä luku! Oon kyllä "vähän" kateellinen ku täällä päin harvoin keikkailee yhtä houkuttelevia nimiä, pitäis aina joko Ouluun tai vielä kauemmas lähtiä ja sekös se sitte syöki rahat :D Muun muassa juuri PO olis kiva nähdä. Tuskassahan se olis, mutta ei siellä ole ku muutama sykähyttävä bändi ni taitaapi jäähä tänä vuonna välistä :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei Nummirock sitten innostais? Siellä on muutama mun ihan ultimatelempparibändi: Profane Omen, Sabaton ja Turmion Kätilöt <3 Ootan ihan sairaasti! Vielä ku ois Finntroll ja Amorphis niin...

      Poista
    2. Ei pahalta kuulostais sekään, mutta taitaapi olla että säästelen Ruissia varten. Bodom, Nightwish, Apoca ja Michel Monroe kumminki sellasia joista tykänny jo pitkään eikä kertaakaan oo päässy näkemään.

      Poista